Proteinrik havregrøt med gulrot

Proteinrik havregrøt med gulrot

Hei!

Grøt er egentlig ikke noe jeg spiser så altfor ofte nå lenger, men innimellom får jeg skikkelig craving på en stor bolle med havregrøt. I dag var en sånn dag. Jeg bare måtte ha grøt.
Til alle måltider forsøker jeg å få i meg litt frukt og grønt, så i dag puttet jeg en gulrot i grøten. Hvis du ikke er fan av det kan den fint spises ved siden av 😉 Men jeg anbefaler deg å prøve denne varianten! Skikkelig nammis 🙂 Og i tillegg blir grøten mer næringsrik og mettende. Sånt liker jeg! Kanskje du våger deg på denne varianten i morgen tidlig?

gulgrotgrøt 3

gulgrotgrøt 5

Proteinrik grøt med gulrot
(1 porsjon)

INGREDIENSER:
ca. 2 dl vann
60 g proteinhavregryn, evt. vanlig havregryn
1 stor gulrot, revet (gjerne finrevet om du ikke vil kjenne noe til gulroten)
Salt, kanel, kardemomme & ingefær
1 egg
1 ss kokosolje
1 scoop vaniljeprotein (kan sløyfes, men bruk da litt ekstra søtning)
2 ss gresk yoghurt
1/4 ts Steviosa sukker

Topping (valgfritt):
Blåbær
Morbær (favoritttopping nr. 1 om dagen)

SLIK GJØR DU:
Ha vann, havregryn, revet gulrot og krydder i en liten kjele. La det koke opp og juster ned varmen til lav. La det småkoke i 2-3 minutter. Ta kjelen av platen, tilsett egget og rør kraftig. Sett kjelen tilbake på plata og la det putre videre i omtrent ett minutt. Ha oppi kokosolje, vaniljeprotein, yoghurt og Steviosa sukker. Rør det godt sammen. Ha grøten over i en skål og topp f. eks. med noen bær.

Håper det smaker ♥

gulgrotgrøt 6

– Karoline –

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*