Proteinrik grønn smoothie med mango, spinat og druer

Proteinrik grønn smoothie med mango, spinat og druer

Gårsdagens morgenfriskis. Jeg lagde den dagen i forveien, slik at den sto og ventet på meg i kjøleskapet da jeg sto opp. Superkjekt! Jeg synes det er en veldig grei måte å sikre at både mini og jeg får i oss nok frukt og grønt i løpet av dagen. Mini er faktisk så glad i smoothiene jeg lager at hun gaper så fort hun ser jeg kommer med et glass. Stolt mamma!

Obs! Det kan fort bli en litt bitter og gressaktig smak med for mye blader i smoothien, så pass på å ha litt mer frukt enn grønt. Jeg mener å ha lest et sted at 60 % frukt og 40 % grønt er en fin tommelfingerregel. Du behøver altså ikke å ta den helt ut å være Skipper’n..

Dette er på ingen måte en mettende smoothie – da burde den inneholdt litt fett. Det blir mer en oppkvikker eller et mellommåltid. Den kan også nytes ved siden av frokosten/lunsjen. Jeg føler meg hvert fall som superwoman når jeg slurper i meg denne vitaminbomba her.

grønn smoothie

Grønn smoothie

Grønn smoothie
(2 glass)

INGREDIENSER:

◊ 1 kopp druer
◊ 3-4 never spinat
◊ 1 mango, skrellet og kuttet opp i biter
◊ 1 boks mager kesam
◊ 3-4 dråper vaniljestevia (kan sløyfes)
◊ 1 dl appelsinjuice (kan sløyfes)

SLIK GJØR DU:

Ha alt i en blender. Hell over i et glass, og nyt!

2 Comments

  1. 3 X HURRA!!!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*