Hjemmelaget, proteinrik pinneis

Hjemmelaget, proteinrik pinneis

Sommeren er her og is vil vi ha! Å lage sin egen, hjemmelagde is er virkelig gjort på null komma niks. Også er det jo så mye sunnere – det liker jeg! For all del, jeg kommer nok til å kjøpe is i butikken i løpet av sommeren også, men en hjemmelaget proteinis er definitivt et veldig godt alternativ som fint kan inntas daglig. Ah, ja – IS ♥

Ut i fra mengden på oppskriften under får du fylt ca. 8 ‘vanlige’ isformer.

Jeg fylte 6 ”vanlige” isformer i tillegg til de du ser under her. Søte eller hva? Perfekt størrelse på is til mini 🙂

Protein popsicles

Banana ice cream

Hjemmelaget, proteinrik pinneis

INGREDIENSER:
2 bananer, frosne (valgfritt)
1 boks mager kesam
2 scoops proteinpulver m/vaniljesmak
5 steviadråper m/vaniljesmak
1 ts sitronsaft

SLIK GJØR DU:
◊ Ha alle ingrediensene i en blender og kjør til du har en jevn masse. Ha det over i isformer og sett i fryseren til de er frosne (gjerne over natten). Voilà!

Da isen var frossen dyppet jeg den i litt yoghurt og deretter kokosmasse, hvis noen var nysgjerrig på hvordan jeg hadde fått til pynten 🙂

Protein popsicles

 

One Comment

  1. ¨Så søte:-) Likte snuppa dem også?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*